Sökresultat för Stojan Arnerstål...
Rensa filter?
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Varumärken
De varumärkesrättsliga bestämmelserna som reglerar vilken rätt som finns att använda och referera till annans varumärke är inte helt tydliga. I denna bok diskuteras och analyseras gränserna för tillåten och otillåten varumärkesanvändning i kommersiella sammanhang. Boken ger genom sin behandling av varumärkesrättens…
Varumärken kan vara föremål för kontraktuella dispositioner av olika slag. I boken studeras varumärkesrätten i ett kontraktsrättsligt sammanhang. Undersökningsföremålet befinner sig således i skärningspunkten mellan varumärkes- och kontraktsrätten. Studien lyfter fram vissa centrala egenskaper i varumärkesrättens…
Boken ger läsaren en allmän översikt av känneteckensrätten, dvs. varumärkes- och företagsnamnsrätten. Framställningen syftar till att ge läsaren en lättillgänglig genomgång av de viktigaste principfrågorna på området. Rättsfall och åskådliggörande exempel används genomgående för att konkretisera känneteckensrättens…